Îmi iubesc meseria! Și acest fapt nu mai este un secret pentru nimeni.
Farmecul meseriei este că nu ai niciodată două zile la fel, pentru că nu există o procedură minune unică, pe care s-o aplici mecanic, indiferent de cine ți se prezintă pe scaun.
Specialiștii au uneori tendința să te trateze folosind tehnicile pe care le stăpânesc ei cel mai bine.
Cum pe mine meseria aceasta m-a găsit cumva la mijloc, mă consider norocoasă. În funcţie de nevoile pacientului, am grijă ca planul de tratament să fie personalizat. Să cuprindă atât dorinţele pacientului, cât mai ales nevoile medicale. Discutăm toate variantele, cu plusurile și cu minusurile fiecăreia, dupa care alegem împreună. Pacientul trebuie să știe ce i se întâmplă, de ce, și mai ales să știe că mereu există opțiuni.
Relația dintre pacient și medic înseamnă comunicare, colaborare, încredere reciprocă, empatie și înțelegere.
Peste toate afecţiunile dentare se suprapune mereu factorul uman, se suprapun necesităţile, așteptările și posibilităţile pacienţilor.
Omul care intră în cabinet își dorește dinţi frumoşi, sănătoşi şi funcţionali.
Noi traducem asta prin inserare de implanturi, albire profesională, tratamente de canal, lucrări protetice, obturaţii coronare.
Pentru fiecare dintre aceste tratamente exista un specialist : un chirurg, un implantolog, un ortodont, un endodont.
Există şi conceptul de “practică limitată” într-o anumită zonă terapeutică. Şi este foarte bine că există pentru că cele mai dificile cazuri nu pot fi tratate altfel.
Eu îmi găsesc adevărata satisfacție profesională în imparțialitate. În conceperea planului de tratament fără idei preconcepute.
Nu putem extrage toţi dinţii pentru a pune implanturi. Nu putem scoate toţi nervii pentru a pune coroane. La fel cum nu putem redresa cu un aparat ortodontic toţi dinţii nealiniaţi. Şi lista poate continua.
Să faci un singur lucru foarte bine este minunat. Asta nu înseamnă să-l recomanzi indiferent de situație. Vreau sa continui sa analizez amanuntit datele problemei fără să pierd din vedere că omul din fața mea este unic. Că are așteptările, emoțiile și ideile proprii.
Iar eu vreau să-l ajut să-și recapete confortul, să-și îmbunatățească zâmbetul si funcționalitatea, nu să-i dau viața peste cap. În timp ce lucrez să-i redau sănătatea și încrederea de sine, ma gândesc ce i se potrivește cu adevărat, ce l-ar mulțumi. Pe el, nu pe mine, doctorul lui.
Eu am ales să fiu imparţială. Să tratez fiecare pacient ca fiind unic. Pentru că este! Îmi place să gândesc planuri de tratament, să-l ascult, să vin în întâmpinarea nevoilor lui.
Nu-mi propun să fac o fixaţie pe un anumit protocol. Prefer sa-i ofer fiecărui pacient în parte ce-i mai bun pentru el în acest moment, să analizăm deschis beneficiile și riscurile.
Pentru că îmi place să mă implic.
Vino la New Dental. Fii liniștit, vom alege împreună planul TĂU de tratament și vei obține exact ce-ți dorești.
Dr. Irina Gavriluț